Over Phact

Dat is onze missie; daar staan we voor. Door de ICT aan te passen aan bedrijfsprocessen en niet andersom, maken wij ICT binnen organisaties weer onzichtbaar, zodat onze klanten zich 100% kunnen focussen op hun bedrijfsdoelstellingen.


Wij onderscheiden ons door onze mensen. Professionals die stuk voor stuk een passie hebben voor ICT en betrokken zijn bij het succes van onze klanten. Hierbij zijn transparantie, toegankelijkheid en wederzijds vertrouwen leading.


Phact werkt agile en lean: wij ontwikkelen onze software in teams en werken met korte en overzichtelijke perioden met veel evaluatiemomenten. Bij ons geen ellenlange rapporten maar persoonlijk contact. In elk deelproces wordt iets gemaakt, opgeleverd en werkend gedemonstreerd. Dit deel wordt geëvalueerd en indien nodig kan direct worden bijgestuurd. Door deze continue verbetering worden risico’s beperkt en weten wij en de opdrachtgever dat we op de goede weg zitten.


Dit alles maakt Phact dé one-stop-shop voor innovatieve totaaloplossingen.

Klanttevredenheid staat centraal bij Phact

Daarom doen wij regelmatig onderzoek naar klanttevredenheid. De uitkomsten van de onderzoeken geven ons inzicht in wat onze klanten belangrijk vinden en stellen ons in staat om onze dienstverlening nog beter op de behoefte van de klant af te stemmen.

De feedback van onze klanten houdt ons scherp en prikkelt ons continue om nog beter ons best doen voor een optimaal resultaat voor onze klanten.

Gemiddeld rapportcijfer in 2021: 8,9!

In overleg met de klant meten wij tijdens de gehele looptijd van de samenwerking periodiek de klanttevredenheid bij alle stakeholders. Een van de onderdelen waarop de tevredenheid wordt gemeten is de NPS (Net Promotor Score). Phact wordt door haar klanten in 2021 met een NPS EU-score van +20 beoordeeld en krijgt als gemiddelde een rapportcijfer 8,9! Kijkend naar onze branche en de Hollandse nuchterheid is dit een score waar wij als organisatie trots op zijn.


Uit het onderzoek van 2021 kan worden geconcludeerd dat Phact wordt geassocieerd met de eigenschappen ‘Kwaliteit’ en ‘Oplossingsgericht’, welke als groot pluspunt wordt gezien door haar klanten. Dit is een bevestiging voor de aanpak waar Phact voor staat.


We zijn zeer blij met de resultaten van ons klanttevredenheid onderzoek in 2021 maar blijven de kwaliteit van onze dienstverlening ook in 2022 doorontwikkelen.

Geplande verbeteringen voor 2022

Als belangrijkste verbeterpunt willen wij onze klanten aan nóg meer inzicht geven in alle parameters van de projecten; dus nóg meer inzicht in de status van gemaakte uren en de voortgang van de projecten. Dit heeft als bijkomend voordeel dat wij nog beter kunnen gaan inschatten 


Tevens zullen wij onze urenschattingen na afronding van een project grondiger analyseren zodat wij onze klanten van nog betere urenschattingen kunnen gaan voorzien.

Jouw mening is belangrijk! Heb je een suggestie om onze dienstverlening te verbeteren? Of heb je een goed idee?